Lupta împotriva celulitei și a excesului de greutate

Greutatea în exces este cauza multor probleme de sănătate ale corpului. Lista bolilor care se dezvoltă mult mai des la persoanele supraponderale decât la persoanele a căror greutate corespunde normei fiziologice este suficient de mare și afectează absolut toate sistemele și organele. Aceste boli includ lipodistrofia sau celulita (inflamația țesutului gras subcutanat, care rezultă din tulburări de microcirculare a sângelui și a fluxului limfatic și este caracterizată prin modificări structurale ale pielii).

Relația dintre excesul de greutate și dezvoltarea lipodistrofiei

Celulita se dezvoltă mai mult la femei decat la bărbați, datorită particularităților corpului feminin. În primul rând, fiziologic, femeile sunt mai susceptibile la acumularea de grăsimi corporale decât bărbații, iar acest lucru se datorează funcției reproductive a organismului, care necesită o rezervă strategică de energie în caz de sarcină. În al doilea rând, pielea femeilor este mult mai subțire decât cea a bărbaților, țesuturile conjunctive sunt mai slăbite, iar celulele grase în sine au dimensiuni mai mari, prin urmare, pentru femeile supraponderale, pielea începe rapid să piardă elasticitatea și netezirea. Ca rezultat, apar neregularități pe piele.

Cel mai adesea, celulita la femeile se manifestă în astfel de zone ale corpului:

  • șolduri;
  • fese;
  • stomac;
  • părți laterale;
  • umeri.

Obiceiurile proaste și alte cauze ale celulitei

Excesul de greutate este principalul, dar nu singurul motiv pentru apariția lipodistrofiei. În unele cazuri, celulita se dezvoltă la femeile cu greutate normală. Printre cele mai frecvente cauze ale apariției la femeile fără exces de greutate sunt următoarele:

Genetica

Dacă o femeie are un tip de corp endomorf, care se caracterizează printr-un metabolism mai lent și o predispoziție congenitală la creșterea în greutate, plus nerespectarea principiilor nutriției adecvate, a lipsei de activitate fizică și a prezenței obiceiurilor proaste, riscul lipodistrofiei crește de mai multe ori.

Dieta nesănătoasă

Tulburările includ nu numai obiceiuri proaste cum ar fi abuzul de alimente cu conținut ridicat de calorii și absența unui regim de alimentație, dar și aderarea la diete stricte care duc la pierderea temporară în greutate și la o creștere ulterioară a cantității de grăsime corporală. Deci, organismul încearcă să compenseze stresul datorat lipsei de alimente. În condiții de foame sau de alimentație neechilibrată, organismul acționează pe principiul stocării energiei (depozite de grăsimi) pentru a o folosi pe termen lung;

Stilul de viață sedentar și lipsa efortului fizic vizat asupra părților corpului cu semne de celulită

În timpul activității motorii, fluxul limfatic și microcirculația sângelui, saturate cu oxigen, cresc, ducând la un metabolism intercelular accelerat și o nutriție îmbunătățită a țesuturilor. Prin urmare, creșterea activității motorii este cea mai ușoară rețetă pentru combaterea atât a kilogramelor extra, a celulitei, cât și a bolilor rezultate din inactivitatea fizică;

Fumatul și băutul

Prezența acestor obiceiuri proaste afectează negativ întregul corp. Din acest motiv, funcțiile de restaurare și protecție ale corpului sunt reduse, se produc perturbații în funcționarea tuturor sistemelor, iar procesele metabolice sunt încetinite. În plus, un indice glicemic ridicat al băuturilor alcoolice și un număr mare de calorii conținute în ele, contribuie la creșterea în greutate.

Retete utile pentru prevenirea si eliminarea celulitei

Pentru a preveni apariția celulitei și pentru a opri dezvoltarea lipodistrofiei în cazul apariției acesteia, puteți utiliza următoarele rețete simple:

  • ajustați dieta și aportul de alimente în conformitate cu principiile unei alimentații adecvate, sănătoase și echilibrate. Pentru a face acest lucru, eliminați toate produsele dăunătoare din meniu, iar cele sănătoase ar trebui să fie consumate crude, coapte, aburite sau fierte, folosind rețete simple cu o cantitate minimă de ulei vegetal. În plus, ar trebui să se adere la aportul zilnic de calorii, astfel încât caloriile neconsumate de corp să nu rămână în organism, care ulterior sunt transformate în celule grase;
  • eliminati sau minimizati astfel de obiceiuri proaste ca fumatul și consumul de alcool;
  • creșteti intensitatea activității fizice prin fitness în mod regulat și un stil de viață activ;
  • luati parte la masajul anti-celulitic care îmbunătățește circulația sanguină și limfatică în locuri cu semne evidente de celulită;
  • efectuați proceduri cosmetice cu ajutorul cremelor și unguentelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *